menphoneu
menu

Logo design Utrecht

Een logo is een uithangbord, het geeft in één oogopslag een indruk van jouw bedrijf. Het logo is een belangrijk onderdeel van jouw visuele identiteit. Ga bijvoorbeeld maar eens na hoe vaak een logo in beeld is op een website, bij de meeste websites staat het logo continu links bovenin. Een logo is onderdeel van je visuele identiteit. Met een visuele identiteit kan je jezelf onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Voordat er een logo ontworpen wordt, is het belangrijk om deze identiteit vast te stellen. Wij willen jouw identiteit samen ontdekken, om zo de juiste uitstraling en eerste indruk achter te laten op jouw doelgroep.

 

Er vallen meerdere onderdelen onder een visuele identiteit, zoals het lettertype, het kleurgebruik of bijvoorbeeld de aangenomen huisstijl. In alle gevallen moet consistentie centraal staan. Als er bijvoorbeeld twee verschillende soorten lettertypes gebruikt worden op een website, kan dit verwarrend overkomen. Daarnaast ziet het er een stuk strakker en professioneler uit als alles een klinkend geheel is.

 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je al goed voor ogen hebt wat jouw identiteit is. Als dit het geval is kunnen we gelijk beginnen met het ontwerpen van een logo. Als je er nog niet uit bent wat jouw identiteit is, dan kunnen wij dit achterhalen door middel van een persoonlijk gesprek. Hierin bespreken wij allerlei punten zoals je doelstelling, missie en visie. Met deze punten in ons achterhoofd ontwerpen wij een logo dat past bij je eigen identiteit. 

Werkwijze logo design

Een logo ontwerpen is een proces wat input nodig heeft van beide partijen (de opdrachtgever en wij als designers). Daarom vragen wij altijd of je voor jezelf bepaalde doelen hebt gesteld. Dit kunnen punten zijn welke er absoluut niet in mogen, maar ook juist punten die er in moeten! Door middel van deze kaders kunnen wij veel gerichter werken. Je kunt inspiratie opdoen bij concurrenten of bedrijven die volgens jou een erg mooi logo hebben. Daarnaast is het zeker handig om concurrenten te bekijken, je wilt natuurlijk geen logo hebben die op de concurrentie lijkt. Naast richtlijnen vragen wij ook om voorbeelden die jij mooi vindt. 

 

Met behulp van deze informatie maken wij gemiddeld zo'n 5 logo's waaruit een keuze gemaakt kan worden. Vervolgens worden er nog aanpassingen gemaakt (indien er behoefte aan is), en kunt u uw nieuwe logo in gebruik nemen!

 

Logo's die een verhaal vertellen maar tegelijkertijd simpel zijn, werken het best. Deze logo's wekken het meeste aandacht omdat in één oogopslag duidelijk is waar het bedrijf voor staat. Wij streven er altijd naar om dergelijke logo's te maken. In goede samenwerking met jou als opdrachtgever lukt dit ook. Puur omdat jij kennis hebt van de markt waar je je in begeeft.