Background

Stichting Opmaat biedt projectontwikkelaars, woningcorporaties en gemeenten unieke koopoplossingen om starters met een middeninkomen verantwoord aan een betaalbare woning te helpen. Het Servicenet ondersteunt hen daarbij met een breed scala aan modelakten en kennisbankartikelen.

Goals

Handmatige workflows automatiseren

Verbeterde user interface

Simpele bewerkbaarheid van pagina’s

Verschillend aanbod van content op basis van licenties

Scope

Het vorige Servicenet was verouderd, en de huidige partij stopte met de ondersteuning. De stichting Opmaat nam in de ontwikkeling van een nieuw platform de kans om processen te versimpelen, en het platform een frisse look and feel te geven.


Binnen het Servicenet zijn verschillende omgevingen, die beschikbaar worden gesteld op basis van licenties binnen Microsoft Dynamics. Binnen de omgevingen kan nog verder onderscheid gemaakt worden in het aanbod van informatie en functionaliteiten. Zo kan de omgeving dynamisch reageren op het klantenbestand van de stichting. De omgeving biedt automatisch accounts aan voor klanten in Dynamics.


Belangrijk voor de stichting is zorgen dat hun klanten altijd de laatste versies van hun documenten in gebruik hebben. In de oude workflow werd hier handmatig een nieuwsbrief voor verstuurd. In het nieuwe systeem kan de stichting bij elke wijziging in het platform notificaties laten aanmaken die gebruikers meteen op de hoogte stellen van veranderingen in de documentatie.


Nieuwsberichten op de Opmaat website zijn soms ook relevant voor de gebruikers van het Servicenet. Voor het gebruikersgemak wordt een koppeling gerealiseerd om vanuit de website van Opmaat automatisch nieuwsberichten te kopiëren naar het Servicenet.

Weergave van het platform

Outcomes

Ophalen licenties uit Microsoft Dynamics en automatisch accounts aanmaken voor gebruikers

Varierende content tonen op basis van licenties uit Microsoft Dynamics

Automatische notificatie van gewijzigde documentatie

Koppeling met externe site voor het kopiëren van nieuwsberichten

Microsft Dynamics

Microsoft Dynamics

Recap

Voorheen was het Servicenet afhankelijk van handmatige workflows. Met de ontwikkeling van het nieuwe platform is niet alleen de gebruikservaring verbeterd, maar zijn ook verschillende processen geautomatiseerd.

Licenties uit Microsoft Dynamics worden automatisch opgehaald en gekoppeld aan accounts, waardoor klanten direct toegang krijgen tot de juiste content en functionaliteiten. Ook reageert de omgeving dynamisch op het klantenbestand, zodat gebruikers alleen relevante informatie zien. Daarnaast zorgt een geautomatiseerd notificatiesysteem ervoor dat klanten altijd met de laatste versies van documenten werken.

Ook moeite om de juiste mensen te vinden voor openstaande posities?

Als experts in digitalisering en automatisering, helpen we graag je bedrijfsprocessen te analyseren en optimaliseren voor meer efficiëntie. 

Office Desk 18 Violet88