Samen met jou gaan we op zoek naar 'kansen' in de online markt. Wij willen jouw klant zo goed mogelijk aanspreken en het rendement van de campagne zo hoog mogelijk houden.

 

Om de efficiëntie van de campagne te bewaken kijken we altijd naar het totale advertentiebudget voor ads. Zo'n 5 - 15% hiervan kun je gebruiken voor optimalisatie en onderhoud.

 

Gaan we voor Google ads, Bing ads of beide?

 

Inventariseren

In de eerste fase bespreken we wat je precies wilt bereiken met SEA. Ook kijken we naar je doelgroep. Welke klanten wil je aanspreken met de campagne? Hoe gedraagt jouw klant zich op het internet? En waarmee kan je jouw klant 'triggeren'? Wat weet je al van de doelgroep?

 

Kaders bepalen

Als we meer kennis over jouw doelgroep hebben weten we hoe we ze moeten benaderen. In deze fase gaan wij de campagne in hoofdlijnen vormgeven, zoekwoorden vinden, budget en duur campagne bepalen, et cetera. Je kunt natuurlijk zoekwoorden aangeven die jij belangrijk vindt.

 

We ontdekken verschillende kansen door het gebruik van tools:

  • Semrush
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Answerthepublic & andere zoekwoordentools
  • Google zoekwoordenplanner

 

Campagne

Als het inzichtelijk is wie de potentiële klanten zijn en hoe we deze klanten aan gaan spreken, dan kan de campagne worden geïmplementeerd. De advertentieteksten worden gemaakt en de landingspagina's ingericht.

 

Loopt er al een campagne? Dan bekijken we of de kennis correct is toegepast.

 

Rapportage, analyse en optimalisatie

De resultaten van de campagne dienen goed geanalyseerd te worden, je wilt immers weten wat goed werkt. Het optimaliseren en corrigeren van de campagne is iets wat maandelijks terugkomt.

Of ontmoet ons team:

VIOLET88 2023 BAS W 0497 WEB v2 Resampled

Bas van Vliet

Marketing Director

VIOLET88 2023 RHEIMER 0211 WEB

Rheimer van Dijk

Developer

VIOLET88 2023 MICHAEL 0122 WEB

Michael de Graaf

Developer

coffee

Maak een afspraak