In sommige gevallen kan een websitebezoeker alle informatie vinden op een bepaalde pagina. Dit kan een goed iets zijn (misschien heb je de beste content ooit geschreven), of je hebt een pagina gemaakt waarbij de bezoeker maar een enkel formulier hoeft in te vullen.
Om te bepalen of de bounce rate je zorgen moet baren moet je dieper in Google Analytics duiken. Bekijk de statistieken ‘Time Spent on Page’ en ‘Average Session Duration’. Als elke bezoeker meerdere minuten op een pagina blijft zendt dit een positief signaal naar de zoekmachines. Als een bezoeker minder dan een minuut op een pagina blijft, zorg dan dat je content relevanter wordt voor lezer.
Met het oog op het bovenstaande kunnen er natuurlijk ook pagina’s zijn die het gemiddelde naar beneden halen. Het is goed om zo af en toe je website te checken op deze rotte appels, misschien zijn er wel snelle winsten te behalen.
Pagina’s die weinig bezoeken hebben kunnen voor troebele data zorgen. Er valt weinig te zeggen over een pagina die bijvoorbeeld maar 5 bezoekers heeft getrokken in de afgelopen maand. Echter hangt dit natuurlijk wel van jouw website af. Kies wat logisch is (of dat nou 100 of 1.000 bezoekers zijn) en analyseer deze.