menphoneu
menu

Google / Bing Adverteren (SEA)

Met Google / Bing adverteren kun je snel nieuwe klanten verkrijgen. Google en Bing reserveren plekken voor advertenties boven- en onderaan de pagina. Posities 1, 2, 3 en 4 worden standaard gereserveerd voor betaalde advertenties. Door een bepaald bedrag te bieden voor de positie, kun je gemakkelijk hoog scoren! Samen met jou gaan we op zoek naar 'kansen' in de online markt. Wij willen jouw klant zo efficiënt mogelijk aanspreken en het rendement van de campagne zo hoog mogelijk houden.

Bij ons bestaat het opzetten van een campagne uit vier stappen:


1 Informatieverzameling
In de eerste stap wordt gekeken naar het gedrag van jouw doelgroep. Welke klanten wil je aanspreken met de campagne? Hoe gedraagt jouw klant zich op het internet? En waarmee kan je jouw klant 'triggeren' om je website te bezoeken? Wat weet je al van de doelgroep?

2 Kaders campagne bepalen
Als we meer kennis over jouw doelgroep hebben weten we hoe we ze moeten benaderen. In deze fase gaan wij de campagne in hoofdlijnen vormgeven, zoekwoorden vinden, budget en duur campagne bepalen, et cetera. Je kunt natuurlijk zoekwoorden aangeven die jij belangrijk vindt.

3 Campagne opzetten
Als het inzichtelijk is wie de potentiële klanten zijn en hoe we deze klanten aan gaan spreken, dan kan de campagne worden geïmplementeerd. De advertentieteksten worden onder andere opgesteld en de pagina's waarop mensen landen (landingspagina's) worden ingericht.

4 Rapportage, analyse en optimalisatie
De resultaten van de campagne dienen goed geanalyseerd te worden, je wilt immers weten wat goed werkt. Een rapportage kun je ontvangen wanneer je wilt. Het optimaliseren van een kleine campagne kost gemiddeld 2 uur per maand, maar is sterk afhankelijk per account.

Onze laatste 'zoekmachine adverteren' artikelen

Online advertising is niet weg te denken in de huidige marketingmix. Maar wat zijn de voordelen van zoekmachine adverteren? Dat lees je in dit artikel.