menphoneu
menu

Wat is een online sales tool?

Een online sales tool is een hulpmiddel om het online verkoopproces op jouw website te bevorderen, het kan werkelijk waar alles zijn. Een online sales tool maakt het pad dat een bezoeker moet doorlopen om een aankoop te doen gemakkelijker. Eigenlijk neem je door het implementeren van verschillende tools drempels weg die de bezoeker normaal wel zou moeten nemen. Bij potentiële klanten die nog niet helemaal zeker weten wat ze willen, kunnen dergelijke tools de keuze vergemakkelijken.

Een online sales tool is zeer bruikbaar als je conversiepunten hebt op je website, je wilt namelijk iets van de klant. In veel gevallen is het omzet verhogend. Dit komt doordat bezoekers minder moeite hebben om bijvoorbeeld een offerte aanvraag te doen. Met een online sales tool stuur je uiteindelijk klanten een bepaalde richting op. Een vraag die zij nog niet duidelijk voor zichzelf hebben, probeer jij te verduidelijken.

Voordelen

  • Gebruiksgemak voor de klant: Doordat jij als eigenaar van een website verschillende tools aanbied, maak je het gemakkelijker voor de klant. 
  • Meer omzet: Doordat klanten gemakkelijker het verkoopproces doorlopen of gestimuleerd worden in een bepaalde keuze, maak je meer omzet.
  • Gebruiksgemak voor jezelf: Doordat processen geautomatiseerd worden, hoef je zelf minder te doen. (een offerte wordt bijvoorbeeld automatisch verstuurd).
  • Professionele uitstraling: Een online sales tool heeft natuurlijk een belangrijke functie, maar straalt ook iets uit. Een fraaie online sales tool geeft je website net dat beetje extra. Je laat zien te investeren in jouw online product. 

Voorbeelden

  • Online offerte tool: Een offerte tool vergemakkelijkt het proces van een offerte aanvragen. Door vragen te stellen (met multiple choice antwoorden) laat je de klant onbewust een offerte invullen, hierdoor laat je de klant realiseren waar hij/zij op zoek naar is. Voorbeeld; iemand wilt graag een website maar weet nog niet wat hij/zij er mee wilt. Voorbeeldvragen in deze kwestie kunnen zijn; 

    - hoe groot moet de website zijn? klein / middel / groot;
    - wat voor functionaliteiten moet de website hebben?;
    - wat is het uiteindelijke doel van de website?; 
    - wat wil je zelf aan de website doen?;
    - wil je optimaliseren (SEO)?

Je laat de bezoeker door middel van simpele vragen door het offerte aanvraag proces lopen. Voor de klant extra gemakkelijk om een aanvraag te doen. Benieuwd hoe dit eruit ziet online? Wij hebben zelf een online offerte tool op onze website, je kunt hem hier vinden. Wil je ook een leuke tool/gadget, het verkoopproces op jouw website vergemakkelijken of bepaalde processen automatiseren? Neem dan contact met ons op!