
Theater.nl is een project van de lange adem. Sinds oktober 2017 verzorgen wij het zoekmachine optimalisatie traject. Het verkeer is in de afgelopen tijd met zo'n 300% gestegen.

Bas van Vliet

Steven Volders

Naar een hoger niveau
De huidige website heeft meer categorieën en menu-items gekregen. Op de 'hoofd' pagina's zijn deze mooi met elkaar verweven. Zo kan je als bezoeker gemakkelijker navigeren binnen de website. De vorige website had een verouderde huisstijl, rommelige structuur en een slecht zoekproces. Vanwege de relatief oude systemen als Cakephp en Wordpress leende deze website zich niet voor doorontwikkeling.


Platform van 100.000 pagina's
Naast het ontwerp hebben wij ook de ontwikkeling van het platform opgepakt. Het platform bestaat uit enorm veel pagina's, waarvan een groot deel auto-gegenereerd is. De gehele filter van de voorstellingen is indexeerbaar, /voorstellingen/ is een pagina, maar ook /voorstellingen/utrecht, of /voorstellingen/cabaret/almelo/. Er is een dashboard voor de redactie, verschillende user roles, een automatische publish functie voor Facebook, en heel veel meer.
SEO voor de lange termijn
Het SEO traject voor theater.nl loopt al sinds oktober 2017. Het verkeer is in de afgelopen tijd met zo'n 730% gestegen (4 feb 2020). Dit hebben we gedaan door de interne linkstructuur op orde te krijgen, te snoeien in externe links en bekeken waar nieuwe outreach kansen liggen. Ook hebben we veel content onderzoek en content planning gedaan. Met theater.nl werken we intens samen, om zo efficiënt mogelijk te zijn communiceren we via Slack en managen we het project via Asana.
