

Yannick Ribbers
Loraine Birsak
Om het leerproces te stimuleren zijn er legio stappenplannen geüpload. Deze stappenplannen hebben een speels karakter, om zo op een leuke manier de boodschap over te brengen. Er is een relatief groot fotoarchief vastgelegd om deze site te realiseren. De foto's zijn van grote invloed voor het uiterlijk van de website. Verschillende leeftijden en bevolkingsgroepen staan schitterend afgebeeld op de mooiste locaties.
Youth Do It had een website maar deze voldeed al een tijd niet meer aan de verwachtingen. De website was flink achterhaald, maar had wel een eigen unieke stijl. Het was zaak voor ons om de stijl van het oude te behouden doch de laatste trends op het gebied van design te gebruiken.
Leer verschillende emoties, eigenschappen en skills aan de hand van voorbeelden en ervaringen in de praktijk. Geprikkeld door de website? Wij helpen je graag verder. Lees op de webdesign utrecht pagina hoe wij ter werk gaan. Aangezien Youthdoit een informatieve website is, is content de belangrijkste pijler. Themapages hebben verschillende niveaus en subcategorieën, echter hebben we ze netjes gestructureerd zodat voor elke bezoeker duidelijk is wat hij waar kan vinden.
De site kent verschillende thema's met elk eigen subthema's, reflecties en verhalen. In de oude vorm was dit een wilde brei van pagina's door elkaar gehusseld. Aan ons de opdracht om orde te creëren in de chaos. De thema's zijn een rode draad binnen de website.
Youth Do It heeft een uitgebreide kennisbank 'SRHR Language' module waar alle woorden op alfabetische volgorde zijn uitgelegd.
Youth Do It maakt gebruik van Google Adgrants, een speciaal advertentieprogramma voor non profit organisaties. Google stelt 10.000 dollar per maand beschikbaar om organisaties hun online doelen te laten behalen. Voor Youth Do It komt dit neer op extra naamsbekendheid genereren. Wij optimaliseren de campagne maandelijks en zorgen ervoor dat alle nieuwswaardige berichten meer aandacht krijgen.