Geschreven door

LinkedIn logo

Steven Volders

Gepubliceerd op

31 juli 2024

Leestijd

1 min

Op de hoogte blijven?

Wekelijks posten wij onze opinies op LinkedIn.

LinkedIn auteur

Steven Volders

Violet88

LinkedIn logo

Bekijk LinkedIn

Arrow icon

Tunnelvisie lijkt de boosdoener

Managers en bedrijfsleiders zijn vaak de reden dat er digitale transformatie komt in een organisatie. Zij zijn ook de reden dat 70% van deze transformaties mislukken.

Hoe dit komt? Tunnelvisie.

Ik zie te veel aandacht voor het digitale, maar niet genoeg voor de transformatie.

Tunnelvisie op de technologie laat medewerkers in het verschiet, terwijl zij degene zijn die de transformatie moeten waarmaken.

Breng dus de huidige situatie in kaart, wat wil je als geheel bereiken en waarom?

- Waar lopen je medewerkers tegenaan?
- Kan je het zelf, of heb je externe hulp nodig?
- Wanneer verwacht je verandering te gaan zien?

Wanneer je weet wat je doelen zijn, kun je bepalen wat de volgende stappen zijn. Ga je:

- Workflows automatiseren met AI?
- Marketing automatiseren met CRM tools?
- Of toch een ERP-systeem (laten) bouwen?

Een boel vragen, maar niet onnodig om te stellen.

Succes vereist meer dan alleen investeren in technologie; het vraagt om een investering in je team.

Bespaar jezelf die stress en overwerkuren en;

Digitaliseer, automatiseer en optimaliseer

Tip van de week

Tip van de week

Bedrijven die hun marketing automatiseren met tools zoals HubSpot of Salesforce besparen gemiddeld 6-8 uur per week op het handmatig versturen van e-mails en klantsegmentatie.