Grote tijdswinsten zitten hem in de kleine dingen
βππ³π°π¦π¨π¦π³ πΈπ’π΄ π’πππ¦π΄ π£π¦π΅π¦π³β hoor je nog weleens verkondigd worden.
Toen ik een nieuwe auto ging kopen (weliswaar een oldtimer volgens de verzekering) dacht ik hier toch echt anders over.
Namelijk omdat de auto binnen 10 minuten op mijn naam stond.
Voor nu een doodnormale zaak, maar vroeger ging het er heel anders aan toe:
β π€ Eerst naar het postkantoor karren met de benodigde papieren, hopen dat ze open waren (op zondag kon je dus niet je auto verkopen)
β π Een medewerker moest je dan helpen met het invullen en stempelen van het overschrijvingsformulier
β π Vervolgens weer terugrijden en kon je de overdracht rond gaan maken
Nu log je in bij DigiD, regel je alles binnen 5-10 minuten en overhandig je de sleutels. Scheelt al snel een uur per overschrijving.
Ideaal als je niet te lang emotioneel wil zijn over de verkoop van je barrelbakkie.
Met 2 miljoen overdrachten per jaar scheelt het de RDW achter de loketten ook nog eens 240 voltijds medewerkers - handig in een tijd waarin openstaande vacatures bij de overheid met het jaar oplopen.
In eerste instantie lijkt iets wat gedigitaliseerd is soms laagdrempelig, achter de schermen kan het een grote impact hebben.
Dit soort ontwikkelingen maken het leven nu toch best een stuk makkelijker dan het vroeger was, denk ik toch zo.