• UX/UI Design

  • Webdevelopment

  • QR Ticketing

  • Pro Forma facturatie

Achtergrond

AquaConsoil (onderdeel van Deltares) klopte medio 2020 bij ons aan met de vraag of wij een online platform voor ze konden bouwen. Structureel werd er per congres een nieuwe website gebouwd, totdat er werd gerealiseerd door het management dat dit duurzamer en kosten efficiƫnter kan. Gefaseerd moet de huidige site uitgebouwd worden tot eventplatform.

Goals

Een platform waar jarenlang op doorgebouwd kan worden

Administratie met complexe belastingregels in het buitenland

QR ticketing en gebruikersgemak

AVG compliant

Scope

Door een pallet van frisse kleuren, het gebruik van golvende lijnen, subtiele schaduwen en gradients, heeft AquaConSoil een eigentijdse uitstraling gekregen. Om de identiteit extra herkenning te geven, is er ook een merkteken (de druppel) ontworpen die op verschillende manieren tot uiting kan worden gebracht. Door een duidelijke, tijdloze stijl te kiezen ligt er een stabiele basis om op voort te bouwen. Alle onderdelen in het systeem zijn modulair opgebouwd zodat aanpassingen bij komende congressen gemaakt kunnen worden.

Een groot bedrijf als Deltares moet zorgvuldig zijn met haar administratie. Zo moesten alle (proforma) facturen in lijn zijn met Tsjechische (daar vond het laatste congres plaats) en Nederlandse wetgeving. Ook wilde de administratie afdeling van Deltares in het systeem totale overzichten van verschillende btw tarieven, factuurgegevens, registraties en bezoekers kunnen creĆ«ren. Daarnaast was AVG compliant zijn een belangrijke eis en moest de toegang tot het congres gemakkelijk geregeld worden.

API koppelingen

vies

VIES

BTW nummer validatie check

image2vector 5

Mollie

Payment Service Provider

Outcomes

Minder druk op de supportafdeling. Gebruikers hebben inzage in facturen, tickets en programma.

Per land configureerbare belastingregels

Eigen dashboard voor bezoekers van het congres

Tijdsbesparing in het administratieve proces (facturatie en registratie)

Recap

De uitdagingen in dit project waren duidelijk. Het hing van de stabiele basis, de factuuradministratie en de bezoekersregistratie af.

 

Met de selectie van Mollie als payment service provider kwamen we direct een stuk verder. Zo konden we iDeal betalingen en bankoverschrijvingen automatisch verifiĆ«ren. Als een betaling geslaagd is of er een bankoverschrijving binnen was werd automatisch de factuur toegestuurd, een QR ticket aangemaakt en een account gemaakt om voor in te loggen. Voorheen was Deltares veel tijd kwijt aan het handmatig verifiĆ«ren van betalingen aangezien deze uit geheel de wereld komen. 

 

De complexiteit zat 'm vooral in de belastingregels van Tsjechiƫ. Door direct te schakelen met de tax afdeling van Deltares zijn de wensen en eisen op dit vlak volledig naar wens ontwikkeld.

 

Verder hebben wij een kleine webshop ontwikkeld met verschillende producten. Via de bestelmodule kan de klant tickets kopen. Aangehecht in de e-mail een automatische gegenereerde PDF met aankoopspecificaties. Per product een andere uitwerking in het dashboard van de klant.

 

Al met al is de basis gelegd en is de roadmap voor komende jaren goed gevuld.

Hoe verminder je werkdruk?

Als experts in digitalisering en automatisering, helpen we graag je bedrijfsprocessen te analyseren en te optimaliseren voor meer efficiĆ«ntie. 

Office Desk 18 Violet88