• UX/UI Design

  • Webdevelopment

  • Zoho CRM

Achtergrond

Kunst.nl is het online serviceplatform van Business Art Service, waar zij sterk geloven in de kracht van kunst en cultuur, zowel op kantoor als thuis. Kunst specifiek op jou afgestemd, creëer je een inspirerende omgeving voor zowel jezelf als de mensen om je heen. Kunst stimuleert creativiteit, onderscheidt en weerspiegelt jouw identiteit.

Kunst.nl klopte medio 2021 bij ons aan met de vraag of wij een duurzaam platform konden ontwikkelen waar kunst van eigenaar kan wisselen. Het huidige CRM systeem waar de complete database gelokaliseerd is moet de 'backbone' van het bedrijf blijven. 

Kunst.nl had al een aantal betalende klanten, maar deze werden nog handmatig bijgehouden in een eigen verouderd systeem. Uitgangspunt voor dit project was het digitaliseren van de huidige flow van het aanmaken van een account, het kiezen van een type abonnement en een selectie maken van favoriete kunstwerken

Focuspunten

Extreem goede UX voor een perfecte gebruikerservaring

Administratief werk uit handen nemen

Kunstwissels aanvragen om nieuw werk thuis te ontvangen

Mijn-omgeving creëren voor het beheren van je favoriete kunst

Uitdagingen

Brandbook

Kunst hanteert een afgebakend brandbook voor off- en online uitingen. Aan ons de taak om zorgvuldig hiermee om te gaan en de huisstijl elementen correct uit te lichten.

Zoho CRM

Voor het ophalen van de kunstwerken en het tonen van geselecteerde thema's hebben wij een koppeling gemaakt met Zoho CRM. We synchroniseren de data elke 15 minuten en pushen dit vervolgens richting de website. Zo blijft de voorraad actueel en kom je niet voor verrassingen te staan.

Mijn omgeving met mogelijkheden

In de Mijn Omgeving kan de gebruiker favorieten kunstwerken toevoegen binnen een actief abonnement. Registratie en facturatie verloopt via SEPA automatische incasso en Go Cardless. Kunstwissels mogen halfjaarlijks worden aangevraagd. 

Ontwikkelde koppelingen

image2vector 2

Zoho

Bedrijfsprocessen beheren, verbinden en automatiseren.

image2vector 8

Gocardless

Online Payment Processing Solution

Digitaliseren tot de max

Voorheen ging de registratie, facturatie en aangevraagde kunstwissels nog geheel handmatig. Alle data werd bijgehouden in een uitgebreid Excel-sheet. Qua digitalisering is er een flinke slag gemaakt. Het gehele proces voor het aanmaken van een account, van registratie voor een bepaald abonnement, naar het aanvragen van een kunstwissel is helemaal geautomatiseerd. Het Zoho CRM is gebleven en is van belang voor het tonen van de complete kunstcollectie. 

Uitkomsten

Klantportaal

Diverse nieuwe functionaliteiten binnen de gebruikers omgeving

Dynamische collectie

Switchen van kunstwerken via API calls met het ZOHO CRM

Duurzame kunst

Experimenteer met verschillende kunst aan dezelfde muur

Wishlist

Ontdek je voorkeur en plaats favoriet werk in je wishlist

Ook behoefte aan automatiseren met maatwerk software?

Als experts in digitalisering en automatisering, helpen we graag je bedrijfsprocessen te analyseren en te optimaliseren voor meer efficiëntie en werkgeluk. 

HannoDeVries 20230222 BedrijfsfotografieViolet88 web 34
avdr.svg
evenement.png
logo_kunst.svg
bbb-v2.svg
inleners.svg
vyn-v2.svg
theater-v2.svg
utrecht-v2.svg
aqua-logo.svg