Met de visie van Theater.nl en onze expertise lanceerden we dit platform medio 2017. Sinds de livegang zijn er inmiddels 170.000 accounts geregistreerd. Het personeel van Theater kreeg toegang tot werklijsten en een handige productiviteitsmeter. Via het dashboard kunnen gebruikers eenvoudig tickets boeken en hun gegevens beheren. Automatische gegenereerde content via social media hielden gebruikers op de hoogte, terwijl het intern reviewsysteem hen in staat stelde om theaterproducties te beoordelen. Zo hebben we niet alleen een platform gecreëerd dat het personeel van Theater ontzorgt, maar ook een levendige community voor theaterliefhebbers.
Het marketing traject voor Theater.nl loopt al sinds oktober 2017. Het verkeer is in de afgelopen tijd met zo'n 930% gestegen. Dit hebben we gedaan door de interne linkstructuur op orde te krijgen, te snoeien in externe links en checken waar nieuwe outreach kansen liggen. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar content en een gedetailleerde contentplanning opgesteld. In nauwe samenwerking met theater.nl streven we naar maximale efficiëntie.
Het dashboard stelt gebruikers in staat om hun interesses in te voeren, tickets te bekijken, en hun gegevens te beheren. Verder hebben we een systeem opgezet om automatisch nieuwsberichten op sociale media te plaatsen en een intern reviewsysteem waar gebruikers beoordelingen kunnen geven aan theater voorstellingen. Tot slot hebben we voor het login en registratie systeem gebruik gemaakt van single sign-on van diverse social media kanalen.