• UX/UI Design

  • Webdevelopment

Achtergrond

Vanuit de Universiteit Utrecht kregen wij de vraag om voor de faculteit Geowetenschappen een reserveringssysteem te ontwikkelen voor intern gebruik. Het Paleomagnetisch Laboratorium, gevestigd in Fort Hoofddijk in de Botanische Tuinen gaat hier gebruik van maken. Het gaat om een afgeschermd systeem waar verschillende gebruikersrollen actief zijn. Elk type gebruiker heeft zijn eigen rechten en kan een bepaalde apparatuur en machine reserveren voor een bepaalde periode. Dit systeem fungeert ook om de administratieve workflow te automatiseren. Voorheen werden reserveringen in een Excel-lijst handmatig ingeklopt en bijgehouden door een supervisor en administrator. Het systeem heeft tevens een eigen gebruikersdashboard waar de gebruiker zijn eigen agenda/planning kan managen en gepubliceerd werk in de vorm van digitale papers en achievements kan uploaden. Deze 'publications' zijn extern beschikbaar om te bekijken en te downloaden. 

Focuspunten

Intern platform creëren voor het reserveren van grootschalige machines

Slim platform voor het beheren van teams, projecten en contacten

Gepubliceerd werk omzetten naar digitale papers en achievements

Integreren van dagelijkse activiteiten in een online platform

Uitdagingen

Het Fort Hoofddijk Dashboard is een veelzijdige webapplicatie die verschillende functies integreert om de dagelijkse activiteiten van het laboratorium en de onderzoekers te optimaliseren. Hier zijn enkele belangrijke ontwerpkeuzes die hebben bijgedragen aan de functionaliteit van het dashboard:

Het platform is enkel voor intern gebruik. Er zijn verschillende gebruikers actief binnen het platform. Doormiddel van een unieke agenda per apparaat is het mogelijk een reservering te maken. 

Gebruikers mogen hun eigen gepubliceerde werk in de vorm van papers en achievements publiceren op de website. Elke gebruiker met een bepaalde licentie heeft zo zijn eigen unieke profielpagina met getoond materiaal.

API koppelingen

Utrecht University logo.svg

SolisID login

Platform met mogelijkheden

Dit slimme platform is ontworpen om het beheren van teamleden, externe contacten, projecten, apparatuurreserveringen gemakkelijker te maken voor de medewerkers en studenten van de Universiteit Utrecht. 

In de basis gaat het om het reserveren van apparatuur voor een bepaalde periode. Afhankelijk van het type gebruiker komt hier een vervolgactie uit welke invloed heeft voor de financiële administratie en registratie voor de security afdeling. 


Dit platform leent zich perfect voor doorontwikkeling en verdere automatisering. De laatste feature is het realiseren van een SolisID login zodat studenten kunnen inloggen met hun eigen studentnummer van de Universiteit Utrecht. 

Uitkomsten

SolisID - geautomatiseerde login functionaliteit via de Universiteit Utrecht

Data- en financiele gegevens doorzetten richting administratie

Communicatie tussen student, beveiliging, projectleiders en docenten

Dit platform is geschikt en inzetbaar voor meerdere faculteiten

Ook behoefte aan automatiseren met maatwerk software?

Als experts in digitalisering en automatisering, helpen we graag je bedrijfsprocessen te analyseren en te optimaliseren voor meer efficiëntie. 

HannoDeVries 20230222 BedrijfsfotografieViolet88 web 12
avdr.svg
evenement.png
logo_kunst.svg
bbb-v2.svg
inleners.svg
vyn-v2.svg
theater-v2.svg
utrecht-v2.svg
aqua-logo.svg